امروز  داشتم به این فکر می کردم که در شرایط فعلی جامعه از لحاظ بی بند و باری و شرایط اسف ناک حجاب وظیفه من نوعی چی هست؟

یکی از راه های شاید مفید تشکیل تیم های هم فکری برای چاره اندیشی هست

من با این عقل ناقصم چی می تونم بکنم؟! یا اگه چیزی هم به ذهنم برسه از کجا معلوم تو این جبهه جنگ، کارو از اینی که هست بدتر نکنم؟! آری تو این شرابط که خیلی از مسیولین هم موندن با این قضیه چی کار کنن وظیفه ما تشکیل یه سری تیم های فکری هست که بهترین راه ها رو شناسایی و طرح ریزی کنند. راه هایی که همه ابعاد قضیه رو در نظر گرفته باشند و بهترین ها باشه.

اما یه مشکلی هم که در این حوزه داریم این هست که ما عموما صبر می کنیم دشمن کارشو انجام بده بعد دنبال راه چاره می گردیم. در حالی که باید قبل از اینکه دشمن نقشه هاشو اجرایی کنه، اونارو خوند و نقشه هاشون رو نقش بر آب کرد. باید عملیات آنها را قبل از اجرا شناسایی کرد نه اینکه دست رو دست گذاشت تا هر چی دلشون خواست بکنن و بعد ما دنبال چه کنم چه کنم بافتیم.

همین اتاق های فکر، می تونن اتاق های شناسایی عملیات دشمن هم باشن

فقط لازم هست بدونیم واقعا گرفتار جنگ هستیم و ما هم افسران این جنگیم

ما باید به جای راه کار مقابله با بدحجابی، راه کار های تبلیغ با حجابی را با کار فرهنگی عمیق مبتنی بر تفکر پیش ببریم


پ. ن.

+++ دشمن سال ها قبل از سال 1314 برای بی حجابی این کشور برنامه ریزی و هدف گذاری کرده است. در حالی که ما چند سال پس از انقلاب مشاهده کردیم که بی حجابی علی رغم جامعه اسلامی روز به روز در حال شیوع هست. یعنی برنامه های ما در زمینه حجاب، سنی بیشتر از سی سال ندارد. پس واضح است که برنامه های ما باید در مقابل دشمن با آن همه سبقه ی زیاد، ضعیف تر عمل کند. پس بایستی به فکر جبران این موضوع بود و با برنامه ریزی و هدف گذاری بسیار بسیار بسیار بسیار دقیق این غفلت چند ساله را جبران کرده و توانمندی های دین مبین اسلام و زیبایی های جلوه ی حجاب را تقویت نموده و به دشمن پیشی بگیرم. قطعا این پیشی قابل حصول است به شزط تلاش و فعالیت های جهادگونه.

+++ بعد از مشخص شدن برنامه ها و هدف گذاری، تعامل سیستمی و اجرای صحیح کارگشا خواهد بود. تفرق مسئولین در حوزه ی حجاب، مشخص نبودن وظایف، عمل نکردن سیستمی، غفلت از فعالیت های جهادی، نبود مدیر مشخص برای هماهگنی بین مسئولین از مشکلات اجرای طرح های حوزه ی حجاب می باشد.

+++ حجاب دغدغه ی بسیاری از افراد می باشد و این افراد دلسوزانه فعالیت هایی در این زمینه می کنند ولی این فعالیت های جواب مطلوب را نمی دهد. دلیل هم این است که در عرصه ی حجاب علاوه بر فعالیت های سیستمی بایستی، فعالیت ها از بالا به پایین باشد. یعنی براساس اهداف و برنامه ریزی مشخص، زیرمجموعه ها وظایف مشخصی داشته و دقیقا به وظایف خود عمل کنند و این گونه نباشد که هر کس هر کاری که دلش خواست انجام دهد. در این زمینه نقش مدیریت فعالیت ها کاملا واضح و مبرهن می باشد.

+++ ما هنوز نمی دانیم مسوول حجاب در کشور چی کسی است. اولین قدم برای حل مشکل بی حجابی، پاسخ به این سوال است.