یا لطیف ارحم عبدک الضعیف

تصور قبلی من از این ضعف بدنی و جسمانی انسان بود

ولی این روزها درک دیگری دارم

این روزها با عمق وجودم درک کردم که آدمی بسیار ضعیف است و اگر رحم خداوند شامل حال او نباشد وای بر او ...

آدمی در مقابله با هوای های نفس بسیار ضعیف هست

در مقابله با گناهان

و این است ریشه همه بدبختی های انسان

و چه سعادتمند هستند انسان هایی که رحم خدا شامل حال آنها می شود و خود را در مقابل خداوند طوری عرضه می کنند که خداوند رحم خود را شامل حال آنها کند.

برای همه ما اتفاق افتاده است که با خود عهد و پیمان می بندیم که دیگر فلان کار را مثلا فلان گناه را نخواهم کرد

می دانیم گناه است، می دانیم کاری ناشایست است، می دانیم نباید انجام داد

ولی ...

وقتی که هوس غالب می شود دیگر توان یارا با نفس لوامه چه کس را هست؟


این جاست که آدمی با عمق وجود خود ضعف را درک می کند و می بیند که اگر خداوند رحم نکند چه ها که این موجود ضعیف و ظالم بر سر خود نمی آورد!

ظلمی که از ضعف بر خود روا می دارد.

پس معبود من

لا الاه الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین

قدرتی بر این موجود ضعیف عنایت فرما که در زمزه ظالمان نباشد؛ باشد که به رحمت واسعه ی تو رستگار گردد.